6 Haziran 2014 Cuma

İstikamet Ayvalık

By
Sandıklı'dan istikamet Ayvalık! Sanırım Sandıklı'dan gitmesi en zor yer:) Ya da sandıklı da ters bir yerde olabilir:) Deniz mevsimini başlatacağımı umarak gittim ama yağmurlardan dolayı deniz olmadı ama denize girmeden de bir kaç gün keyifle geçirilebilir Ayvalık'ta.



Ulaşım
Sandıklı'dan doğrudan Ayvalık'a ulaşım yok, Otobüsle önce İzmir veya Balıkesir'e daha sonra oradan da Ayvalık Otobüslerine binmek gerekiyor. Ben arkadaşım arabayla İzmir'e gittiği için İzmir'den gittim, gitmez olaydım :) Gece 1'de otogara varınca ve bir gün sonrada askerlerin yemin töreni olunca ancak Truva Turizmin 6.30 otobüsüne bilet bulabildim ve yarım yamalak otogarda uyuyarak sabahı ettim. Allah'tan hava iyiydi de üşümedim. 
Ben binemesem de İzmir Ayvalık seferi yapan firmalar ve gece seferleri şöyle:
  • Kamil Koç: Gece 12 ve sabaha karşı 5
  • Metro: Gece 1 ve Sabaha Karşı 4
  • Truva: Sabah 6.30
  • Sebat: Sabah 8 - Akşam 9 arası saatte 1

Otogarda sabahlamak da varmış:)
Ayvalık'a Uçakla gelecekseniz Edremit Koca Seyit Havaalanına iniyorsunuz. Bora Jet ile gelirseniz havaalanı servisi varmış ama diğerlerinde servis olmadığı gibi direkt havaalanından havaş veye minibüs de yok. Hemen dibindeki otoyola çıkıp Körfez Birlik Turizmin Edremitten kalkan minibüslerine binmeniz gerekiyor 7,5 TL vererek. Dönüşte de Eski Otogardan yine Körfez Birlik götürüyor. Eğer 9.30'dan sonra binecekseniz ya da inecekseniz taksiye yüklü bir ücret ödemek zorunda kalabilirsiniz.

Otel

Booking.com'daki yorumlar doğrultusunda Boutique Ayvalık Otel'de kaldık, oldukça da memnun kaldık:) Otel sahibi Derya Hanım oldukça ilgili ve sizi güzel yerlere yönlendirmek için elinden geleni yapıyor. Konum olarak da merkezde çok kolay bir yerde olunca tekrar gidilse başka yer aramaya gerek yok. Rezervasyonu bookingden değil telefonla yapınca booking'in aldığı komisyonu almaması da aklınızda olması gereken ayrı bir avantaj.


                                       
Otelin terasında kitap okumak, çay kahve içmek oldukça keyifli,


Gezelim Görelim

                                               

Ayvalık mübadele öncesinde Rum nüfusun daha yoğun olduğu bir şehirmiş, her ne kadar çirkin binalar da ortaya çıksa da sokaklarda rum evleri görmek bu yüzden gayet doğal ve yürümek keyifli. Kaldığımız pansiyon da 1874 yılında yapılmış eski bir rum evi idi.
                                         


Eski görüntüsü verilmiş yerine gerçekten eski evler ve eşyaların görünüşleri candır. Sokaklardaki çiçekler de ayrı bir kuşlar böcekler ruh haline sokuyor insanı.
Ayvalık Kıraathanesi, bina gayet güzel görünüyordu ama çay için bir başka sefere...,


Sahil boyu yürüyebilir adını bilmediğim balıkları tutan abileri izleyebilirsiniz. Hatta misina ve yem alarak balık da tutabilirsiniz. Bir sonraki gidişim bu amaçlı olacak.

Yemek
                                                     
Sabah kahvaltısı olarak sahil kenarı Ayvalıkgücü Cafe de 2 Ayvalık Tostu oldukça doyurucu ve ekonomik oldu, tavsiye ederim.
                                                     

 Gezinirken Şeytanın Kahvesi'ne uğrayıp Koruk Suyu içmek istedim ama kahveci birkaç gün sonra çıkacağını söylediği için limonatayla idare ettim.

                                    
Limonata da gayet güzeldi, keyifli ve huzurlu bir mekan Şeytanın Kahvesi. limonata, Çay, kitap, Sohbet, Sokak, hepsi iyi olur burda:)
                                         



                                             
Öğle yemeği için Aranan Köfteci'de İşkembe Çorbası ve Köfte yedim ama tekrar arayacağımı düşünmüyorum. Her ne kadar popüler bir mekan olsa ve idare eder bir tadı olsa da "aranan" değil bence:)

                                

Akşam ise biraz geç vakitte Tenekeciler Sokak'ta Tik Mustafa'ya gittik ama sezon henüz başlamadığı için çok dolu değildi ve erken kapanıyordu ama yine de ilgi alaka ve yemekler tekrar tercih edilmesi için yeterli!

Tarihi Mekanlar

Saatli Cami 1850 yıllarında Agai İnni Kilisesi olarak inşa edilmiş sonradan camiye çevrilmiş ve duvarlar boyanmış. Çok farklı bir özelliği yok ama geçerken uğranabilir.






Çınarlı Camii ise 1790larda yapılan bir kilisenin dönüştürülmesiyle cami olmuş. Saatli Camiden daha büyük bir cami ve eski kilise olduğu yapı olarak dışardan da daha net belli oluyor, içeri girdiğinde zaten "hmmm" diyorsun.




Çınarlı Camiinin içi.


Hamidiye Camiini ise gümrük bölgesine yürürken tesadüfen gördüm ve Ayvalık'ın tarihi özelliğini yansıtan tek camiiymiş. Tesadüfen böyle yerler görmek iyi geliyor! O yüzden yürümek iyidir.


      Hamidiye Camii içi





Yorgunluktan Taksiyarhis Kilisesine girmedim hatta muhtemelen yanından geçmeme rağmen fark etmedim ama bu da aklınızda bulunsun. Saatli Camiinin hemen yanında sanırım. Otogar yorgunluğuyla onun tabelasına girsem de aramaya üşendim. Ama Bir dahaki sefere bakmak iyi olur. Cunda'da ve Midillide de Taksiyarhis Kiliseleri mevcut. 

Burdan sonra istikamet Midilli

Ordan da Cunda!

Haydi hayırlı geziler!

0 yorum:

Yorum Gönder

Popüler