4 Haziran 2014 Çarşamba

Sandıklı Notları

By
Eğitim şart dediler çıktık yola.
Hedef Afyon Sandıklı.

Yol Boyu Haşhaş Tarlaları

Ve Haşhaşella:)

Yol vs sıkıntı olsa da "Sucuk Afyon'da yenir!"

Gidiş:
İstanbuldan gitmek nerdeyse işkence, Arabayla alacak birisi varsa ya da araba kiralayacaksanız çevresinde Kütahya, Denizli, Isparta,Uşak havaalanları var ama araba olmadığı için otobüsle gittik. Esenlerden itibaren yol 9 saat sürüyor, Otobüs yolda molanın dışında Kocaeli, Adapaarı, Kütahya, Afyon Otogarlarında duruyor, oldukça sıkıcı bir yol, iki kişi gittiğimiz için çekilir oldu ama yine de bi daha gidilesi gelmedi.

Otel:
Eğitim Safran Termal Otelde yapıldı, Otel 5 yıldızlı ama küçük 5. sezon olmadığı için sauna ve hamamlar çok dolu değildi ama sezonda çekilir dert değildir sanırım. Tam Pansiyon ama yemekler çok çeşitli değil ve gruptan iki kişi balıktan ve gazozdan, evet gazozdan, zehirlendi, sonradan kutu sprite koydular. Sonradan foursquare yorumlarına baktığımda bir çok kez zehirlenme şikayeti olduğunu gördüm. Otel Hüdai Kaplıcaları mevkiinde tarlanın ortasında karşısında Sandıklı Huzurevi var ama öyle bir boşlukta Huzurevinde kalmak zorunda olanlar huzurlu mudur Allah bilir. Marketinde sigaraları piyasadan 1,5 TL pahalı satmalarına da ayrıca kızdım. Tavsiye etmiyorum!

Hüdai Kaplıcaları:
Bölge kaplıca bölgesi zaten, apart oteller ve kür merkezi var, sigarayı pahalı satınca parayı otele vermemek için keseye kür merkezine gittim ama keseci yokmuş, ben de Orkide aile banyosu azan yere gittim, banyonun saati 20 TL, kese,köpük 15 TL, Havlu kirası 5 TL. Çok temiz değildi ve otelle aynı paraya geldi ama kese candır, olur o kadar, çok hijyenik olduğunu söyleyemem. Bir de çamuru meşhurmuş buranın ama onu denemedim, muhtemelen şifadır şifa!

Akdağ Tabiat Parkı
Eğitimin yarım günlük gezisinde Akdağ Tabiat Parkı'na gittik mangal için.

Tırman tırman bitmeyen ve nerdeyse tek şeritli gidiş geliş bir yol, biraz ürkütücü ama yeşil candır.

Mangalımızı beklerken ormanda bir sürü mantar gördük ama zehirli olup olmadığını anlamadığımız için cesaret edemedik yemeye,

Yaklaşık bir saat sürüyor yol, gün boyu piknik için gidilesi, çam ağaçları, kuş sesleri vs. Yeşil Candır.

26 Ağustos Şehitliği
Mangaldan sonra 26 Ağustos Şehitliği'ne gittik, 16 yaşında Kars'tan gelen çocuklar şehit olmuş, biz fotoğraf çektirdik orda. Afyon'daki sanırım 7 şehitlikten birisiymiş, 600 şehit varmış.26 ağustos Afyon'un kurtuluşu, 4 gün sonra Dumlupınar'da Başkomutanlık Meydan Muharebesi, bundan 9 gün sonra da İzmir'in kurtuluşu, İman gücüne bak! Biz de orda fotoğraf çektirdik ve hmm dedik. Allah rahmet eylesin.

Yunus Emre Türbesi

Karaman, Kula , Eskişehir heryer Yunus Emre olmuş. Şehitlikten sonra buraya gittik. Yakınında Tapduk Emrenin de türbesi var ama ona gitmedik ve İspat için çeşitli kaynaklar koymuşlar.

Sanırım vallaha billaha Yunus Emre Sandıklılı yazmamak için kendilerini tutmuşlar. Dibinde bir mezarlık var, fatihamızı okuyup otele döndük.

Derviş Yunus Der ki "Aha Orası!"

Sandıklı Merkez

Ulu Cami, şirin, güzel bir cami

Küçük bir ilçe merkezi, Afyon lokumu alıp turlamak için yarım saat yeterli geldi, belki daha büyüktür ama çok merak uyandırmadı, garip bir rotayla hazırlanan geziden dolayı yeterince yorgunduk zaten.

Dönüş:
Ayvalık'a döndüm ama o a tam bir işkence, doğrudan otobüs yok. Olur da Sandıklı'dan Ayvalığa giderseniz ya Balıkesir ya İzmir üzerinden gideceksiniz ve tekrar otobüse bineceksiniz. ama arabanız varsa arabayla gidin, başka türlü çekilmez. Üstelik benim gibi asker yemin törenine denk gelip otogar'da sabahlamak durumunda kalabilirsiniz.